Toves Klädstil (forsättning följer senare)

Toves klädstil är någonting som fascinerar mig. Den kan variera väldigt mycket men alltid se bra ut. Många klär sig som musiken de intresseras utav. Andra klär sig som tv-reklamerna säger att du ska klä dig. Eller så går man efter modet. Eller människor i omgivningen.

 Ingenting är egentligen fel. För man kan inte kopiera en person helt. Allt blir ju lite personligt ändå, eftersom att det sitter på just dig. Men att verkligen våga dra ut svängarna och vara sig själv är koolt. Att titta på en spinkig modell som går i höga klackar och tajta klänningar och ändå komma och tänka: "varför ska jag sätta på mig det där om jag inte tycker om det?". För vissa tycker kanske inte om det men ändå har på sig det för att modet säger att det är snyggt.

 Visst har Tove också gått efter modet lite då och då. Ett exempel är hennes djurmönstrade leggings. Men hon har på sig det för att hon tycker det är snyggt och inte för att det är just mode. Men självklart om man tycker modet är snyggt ska man gå efter det också. För det blir ju personligt eftersom att DU tycker det är fint. Ingen annan ska säga åt DIG vad DU tycker är fint. Tillbaka till Toves klädstil... Jag tänkte lägga ut lite bilder på henne och diskutera de. Ja... Här kommer första.


Jag pratade om de djurmönstrade leggingsen nyss och här är de på bild. Jag slår vad om att ni redan har sett den här bilden men atrunt samma, det kommer fler. Här är även ett exempel på hur en mode expert bär sina djurmönstrade leggings. Om vi jämför de här bilderna och börjar längst upp kan vi konstatera att båda har blont hår (hehe). Tove har valt att ha sitt hår lite ruffsigt. Ser ut som liten morgon ruffs. Elin Kling har valt att ha lite volym vågigt (förlåt är inte bra på det här) hår. Nu tar vi oss längre ner och märker att Tove har valt en fin tunika med en tuffare jacka över. Jag tror (kan inte veta säkert) att hon ville tuffa upp det som annars skulle bli väldigt sött. Elin valde att ha en svart tunika med en svart väska till. Sedan kommer legginsen och på fötterna har tove converse (ser det ut som) och Elin valde att ha klackskor. Om man tittar lite närmra kan man även se att det sticker upp lite av Toves röd-rosa randiga strumpor. Det ser lite slarvigt snyggt ut. Okej, här fick jag inte mycket sagt.

Till "poängen" Tove har valt att inte göra som mode experten gör. Utan göra som hon själv vill. Som hon själv tycker är snyggt och koolt. Det är faktiskt då man även lyckas få det att se bra. Nu är det en smak sak vad om man tycker att Tove gjorde det bäst eller om Elin.


Här är ett annat läge då hon har på sig djurmönstrade leggings. Fast här har hon istället en rockig t-shirt och en gammal sliten skjorta över. Det är snyggt för det ser ut som om färgen har försvunnet på den. Hon har ju själv sagt i inlägg att hon använder sina djurmönstrade leggings väldigt mycket i stort sett all leggings väldigt mycket. Det jag tycker Tove har gjort fint här är att hon tagit tre olika plagg som är helt olika varandra och satt på sig de samtidigt. Helt olika färger helt olika mönster. Men ändå tycker jag personligen att det ser väldigt bra ut. ORginellt. T-shirt från herr avdelningen och leggings från dam. Vem har sagt att tjejer inte får handla från herr avdelningen? De kan har ganska snygga kläder så det ska inte underskattas. Det jag annars gillar med Toves hår är att hon inte verkar bry sig så mycket om det. Hon låter det bara vara som det är. Naturligt. Det sägs ju att naturligt alltid är snyggast.

Fortsättning följer, Take care.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0