Fortsättning på inlägget om Tove som diva

Jag tänkte ge exempel på vad folk tillexempel kan skriva om henne:

Jag tycker Tove sjunger som en skadad katt och tycker inte utstålning är nödvändigtvis samma sak som att apa sig så mycket som möjligt. Calle vann på att han har ett innehåll som når ut. Vad fan sjunger Tove om egentligen? Hon ser lidande ut och försöker se uttrycksfull men vilka känslor uttrycker hon? Knappast det som låtarna handlar om. Ser bara ut som om hon tycker synd om sig själv och låtsas. Vilket inte alls är bra. Och vad hon tjurar hela tiden! Det finns dom som hängt löst 5-6 ggr och åkt ut mkt tidigare trots att dom både sjunger bättre och har bättre kvalitet än Tove och inte har dom tjurat, dom kom till finalen och tittade.
Tove ville inte fira med dom andra, herregud, har hon helt fått hybris???

SJälvklart får folk tycka som de vill. Speciellt om median skriver det de känner för om olika personer. Det roliga är väll att de som skriver ont om Tove är oftast (avundsjuka?) tjejer.

Att hon inte förmedlar känsla förstår jag mig inte på. Men som sagt man får tycka som man vill. Som en komentar i något youtube klipp tidigare: Jag tror inte vi har haft någon kvinnlig artist i landet tidigare som vänder ut och in på sig själv och sjunger med en sådan känsla. Möjligen Monica Zetterlund.

Och jag håller med. Jag fick rysningar när hon sjöng "The greatest love of all". Sedan tycker jag att hennes verision av "Can't get you out of my head" var mycket bättre än orginalet. Det var inte ett dugg tråkigt ffaktiskt. Många säger att det är låtvalet som gjorde att Tove åkte ut. Men jag måste säga att människor var galna. Det var så många som redan var säkra på att Tove och Erik var de som skulle gå vidare. Det fick Sveriges Calle fan att vakna upp och rösta som satan på honom. Till och med de som itne brydde sig egentligen röstade på Calle.

Sedan var det ganska självklart att Erik var en favorit. Så tror jag.


Kommentarer
Postat av: rasmus

folk som klagar på Tove och andra gör det oftast för att de själva är avudsjuka på uppmärksamheter hon får, att nästan hela sverige älskar henne, att hon är grym på att sjunga. De vill ha den uppmärksamheter och rösten själva tror jag.

2010-03-07 @ 13:23:42
Postat av: Anonym

Ja, så tror jag med

2010-03-07 @ 18:50:59
URL: http://tovestyrkeostman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0