You have to feel it, to really know it



Tove är en väldigt bra sångerska och artist. En bra sångerska kan nästan vem som helst bli. Alla har inte talang men alla kan bli någorlunda bra på att sjunga. Men att bli stor handlar om att "vända ut och in på sig själv". Att visa sin publik exakt hur man känner utan att egentligen beskriva den känslan genom annat än sin sång. Att kunna få människor att känna en klump i magen av dina känslor, eller hoppa upp och ner av lycka. Det är någonting en artist ska kunna. Tove säger själv på bloggen: 

När jag stod ensam på scenen i ett släckt scandinavium med tusentals vajande ljusprickar omkring mig  hade jag tårar i ögonen och gåshud på samma gång. Bara det ögonblicket var värt allt, det fick mig att känna att ingenting har varit förgäves.

Jag lämnar gladeligen ut och öppnar upp min själ och mitt hjärta, något som gör mig väldigt mottaglig och sårbar men som också gör mig kapabel att ta in och verkligen uppleva allt vackert.

Jag måste erkänna, att första gången jag läste det där blev jag väldigt ledsen och gåshuden gick inte att undvika. Jag fick även en speciell tanke av det Tove skrev. Om man inte öppnar upp sig själv och vågar bli ledsen och arg när det är meningen så kan man inte känna den lycka man egentligen borde ha gjort. Att öppna upp sig själv har många nära mig sett som någonting negativt, någonting som visar att man är svag och feg. Men jag skulle snarare påstå motsattsen. Man anses modig och stark.
Tove ÄR en bra förebild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0